KN nr 15/2013 powołane w celu promowania idei bezpieczeństwa narodowego. KN kształtuje wśród studentów zrozumienie dla polityki, strategii bezpieczeństwa oraz postaw patriotycznych, pro obywatelskich i pro obronnych.
KN nr 17/2014 posiadające status prawny organizacji studenckiej, zostało powołane w celu rozpowszechniania i pogłębiania wiedzy z zakresu szeroko rozumianego prawa administracyjnego i postępowania administracyjnego, rozwijania umiejętności praktycznych z wykorzystaniem wiedzy prawa administracyjnego materialnego i proceduralnego. Koło stanowi przestrzeń do wymiany myśli i poglądów naukowych studentów.
KN zostało powołane w dniu 05.10.2017 i zarejestrowane pod numerem 21/2017. Celem powołanego KN było poszerzenie wiadomości teoretycznych i praktycznych z zakresu ekonomii i finansów oraz rozwijanie umiejętności samodzielnego prowadzenia badań naukowych z wykorzystaniem modelowania statystycznego i ekonometrycznego w obszarze mikroekonomii, makroekonomii, zarządzania firmą, finansów i rachunkowości, zarządzania projektami i technik menadżerskich. Przedmiotem pracy KN jest rozwiązywanie studium przypadków oraz problemów ekonomicznych, zarządczych, udział w konferencjach naukowych oraz seminariach naukowych.
Organizacja studencka nr 9a/2010 została powołana w celu przygotowania studentów kierunku Psychologia oraz innych kierunków pomocowych do udzielania pomocy potrzebującym wsparcia kolegom z Uczelni a tym samym nabywania umiejętności nawiązywania kontaktów, prowadzenia rozmów wspierających i wsparcia rówieśniczego w sytuacjach kryzysowych. Statutowym zadaniem ACWR jest identyfikacja typowych problemów w środowisku akademickim, budowanie sieci pomocy rówieśniczej oraz prowadzenie kampanii informacyjnych i działań edukacyjnych w środowisku studenckim. W ramach świadczenia powyższych działań studenci podnoszą kompetencje niezbędne w wykonywaniu przyszłego zawodu. Wszystkie działania realizują pod profesjonalną opieką i superwizją specjalistyczną.
Głównym celem Koła Naukowego będzie stworzenie warunków do pogłębienia wiedzy pedagogicznej, rozbudzenie zainteresowań naukowych oraz badawczych, doskonalenie umiejętności studentów kierunku: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna w Lubelskiej Akademii WSEI.
W ramach działalności Koła Naukowego proponujemy:
Uczestnicy Koła pragną szerzyć świadomość istoty bycia konstruktywnym nauczycielem/wychowawcą/rodzicem oraz przyczynić się do tworzenia wszelkiego dobra i wsparcia poprzez współpracę z wieloma ośrodkami oraz organizacjami pomagającymi dzieciom.
POMYSŁY:
Głównym celem koła jest rozwijanie zainteresowań naukowych i poznawczych studentów pedagogiki. Pedagogika to jedna z dyscyplin nauk społecznych o bardzo zróżnicowanym zakresie badań i działalności praktycznej . Zmieniająca się rzeczywistość społeczna i gospodarcza niesie za sobą problemy społeczne, a także nowe wyzwania dla pedagogiki. Podstawowe obszary badawcze w ramach kierunku Pedagogika to:
Studenci pedagogiki maja możliwość zapoznać się z najnowszymi badaniami naukowymi w zakresie opieki, wychowania, terapii zgodnie z rosnącymi potrzebami społeczeństwa.
W dobie ponowoczesności potrzeby opiekuńcze i terapeutyczne społeczeństwa zmieniają się, stanowiąc wyzwania dla pedagogiki. Jednym z nich jest starzenie się społeczeństwa. Za 40 lat około 60% społeczeństwa będą stanowiły osoby starsze i potrzebujące długoterminowej opieki i terapii. Innym wyzwaniem są długofalowe i odroczone skutki izolacji związanej z pandemią COVID- 19 dla poszczególnych grup społecznych, która spowodowała deprywację potrzeb psychicznych. Odpowiedzią na niezaspokojone potrzeby jest opieka, a po zaspokojeniu potrzeby- terapia. Dzieci i młodzież mają braki edukacyjne, nie potrafią nawiązywać relacji społecznych, przejawiają zaburzenia lękowe i depresyjne. Te i inne badania , wynikające z aktualnych problemów społecznych prowadzą studenci w ramach koła naukowego „ Pedagogius”. To są wyzwania , przedmiot badań i praktyka pedagogiczna .
W zakresie resocjalizacji kultywujemy klasyczne podejście do niedostosowania społecznego , promując nowatorskie koncepcje bazujące na koncepcji wektorów osobowości Czesława Czapówa po twórczą resocjalizację Marka Konopczyńskiego.
Pedagogika resocjalizacyjna wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom społecznym. W ciągu ostatnich dziesięcioleci wzrasta liczba osób wymagających oddziaływań człresocjalizacyjnych, wzrasta przestępczość wśród nieletnich, obniża się granica wieku osób niedostosowanych społecznie. Resocjalizacja to wychowanie i nauczanie osób niedostosowanych, nieprzystosowanych i wykolejonych społecznie. Wśród paradygmatów pedagogiki resocjalizacyjnej największy nacisk kładziemy na paradygmat sprawiedliwości naprawczej jako najbardziej skuteczne w resocjalizacji, braku powrotności do przestępstwa i z korzyścią dla społeczeństwa.
W ciągu ostatnich kilkunastu lat systematycznie wzrasta liczba małych dzieci ze zdiagnozowanymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi oraz niepełnosprawnościami lub podejrzeniem niepełnosprawności. Wymagają one wczesnego wspomagania rozwoju. U dzieci starszych i młodzieży szkolnej duży odsetek to osoby przejawiające parcjalne i fragmentaryczne deficyty rozwojowe, zaburzenia neurorozwojowe oraz niepełnosprawności, które generują trudności dydaktyczne i wychowawcze. W ramach koła naukowego studenci mają dostęp do najnowszych badań, poznają najnowsze i innowacyjne metody terapii pedagogicznej, są przygotowani do koordynowania działań w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Studenci, członkowie Koła Naukowego „ Pedagogius” maja możliwość uczestnictwa w :
Członkowie Koła prowadzą także badania naukowe z zakresu współczesnych problemów resocjalizacji i penitencjarystyki.
KN nr 8/2009 pełni funkcję organizacji studenckiej zapewniającej możliwość współpracy, rozwijania i kształtowania życia naukowego. Pozwala na samorozwój, zdobywanie wiedzy z zakresu metodologii badań naukowych oraz aktywizuje studentów do angażowania się w naukowe przedsięwzięcia.
Koło Naukowe zostało powołane w celu poszerzenia wiedzy studentów z zakresu pielęgniarstwa w różnych dziedzinach tj. anestezjologia, chirurgia, choroby wewnętrzne i inne oraz wykorzystanie symulacji medycznej w praktycznej nauce zawodu. Studenckie Koło Naukowe prowadzi także profilaktykę oraz promocję zdrowia wśród społeczeństwa. Rolą SKN jest aktywizowanie studentów do podjęcia działań w zakresie prac naukowo-badawczych i szukania rozwiązania na wiele nieodgadniętych pytań.
Organizacja studencka nr 13/2012 została powołana w celu pomocy osobom w trudnej sytuacji życiowej. Wolontariusze podejmują bezpłatne, dobrowolne i bezinteresowne działania na rzecz innych, promując jednocześnie ideę prospołeczności wśród studentów uczelni i w lokalnej społeczności. Organizacja pozwala na rozwój osobisty wolontariuszy poprzez pracę w grupie, tworzenie i realizację własnych projektów. Pozwala nabywać umiejętności kontaktu z osobą potrzebującą pomocy, udzielania wsparcia i reagowania w trudnych sytuacjach.
Nr 20/2017 zarejestrowano w dniu 08.05.2017. Celem KN jest poszerzenie wśród studentów wiadomości teoretycznych oraz praktycznych z zakresu organizacji i zarządzania procesami transportowymi.
Działalność koła skupia się na innowacyjnych zastosowaniach informatyki w przemyśle i biznesie. Realizowane w ramach koła projekty wykorzystują szerokie spektrum technologii IT, począwszy od aplikacji mobilnych, webowych, poprzez bazy danych i hurtownie danych, grafikę CAD i wydruki 3D, aż po cyberbezpieczeństwo.
KN nr 19/2017. Działalność studentów KN FLEX związana jest przede wszystkim z zagadnieniami sprzętowymi, takimi jak optymalizacja wykorzystania poszczególnych podzespołów sprzętu komputerowego, a w szczególności procesorów, czy organizacja lokalnej łączności bezprzewodowej.
Koło Naukowe (KN nr 2/2023) zostało zarejestrowane w dniu 06-12-2023r.
Główne cele koła naukowego to:
Sposoby realizacji celów:
Lubelska Akademia WSEI
ul. Projektowa 4
20-209 Lublin