Nowe kierunki – nowe kompetencje, kompleksowy program Lubelskiej Akademia WSEI

Projekt realizowany jest w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Nowe kierunki – nowe kompetencje, kompleksowy program Lubelskiej Akademia WSEI

Okres realizacji

03.2024 - 09.2029

Cel projektu

Głównym celem projektu jest dostosowanie oferty Lubelskiej Akademii WSEI do aktualnych potrzeb gospodarki oraz rynku pracy, podniesienie kompetencji i kwalifikacji studentów oraz kadry dydaktycznej, zaangażowanej w proces kształcenia, odpowiadający potrzebom gospodarki i rynku pracy poprzez realizację kompleksowego programu wsparcia realizowanego w okresie od III.2024 do IX.2029 r. na nowo utworzonych kierunkach/ specjalnościach odpowiadających na zdiagnozowane przez wnioskodawcę potrzeby gospodarki i rynku pracy.

Planowane działania

W ramach projektu zrealizowane zostaną następujące zadania:

Zadanie numer 1

Uruchomienie i realizacja kompleksowego programu kształcenia na kierunku ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ W BIZNESIE (studia II stopnia). W ramach realizacji zadania zostaną opracowane kursy e-learningowe, a studenci będą mieli możliwość udziału w zajęciach cyfrowych, fakultatywnych zajęciach z matematyki czy również wizytach studyjnych w przedsiębiorstwach oraz kursie świadectw energetycznych.

Zadanie numer 2

Uruchomienie i realizacja kompleksowego programu kształcenia na kierunku E-BIZNES: EMarketing & E-COMMERCE W ramach realizacji zadania zostaną opracowane kursy e-learningowe, a studenci będą mieli możliwość udziału w zajęciach cyfrowych, fakultatywnych zajęciach z języka angielskiego czy również wizytach studyjnych w przedsiębiorstwach. Dodatkowo planowany jest zakup zestawu materiałów dydaktycznych typu DigiBook.

Zadanie numer 3

Uruchomienie i realizacja kompleksowego programu kształcenia na kierunku SZTUCZNA INTELIGENCJA (AI). W ramach zadania zostanie zakupione wyposażenie do Laboratorium systemów wizyjnych, Laboratorium komputerowego, Laboratorium ładowania pojazdów elektrycznych z OZE, Laboratorium Telemetrii dronów oraz Laboratorium systemów transportowo–logistycznych. Dodatkowo zostaną opracowane kursy e-learningowe, zorganizowane wizyty studyjne w przedsiębiorstwach, staże dla studentów wraz ze stypendium stażowym i pokryciem kosztów związanych z badaniami lekarskimi i ubezpieczeniem. Projekt przewiduje również zajęcia związane z przeciwdziałaniem drop-out dla studentów.

Zadanie numer 4

Modyfikacja i realizacja zmodyfikowanego kompleksowego programu kształcenia na kierunku PIELĘGNIARSTWO. W ramach zadania zakup dostępu do podręczników w formie elektronicznej oraz podręcznika z dostępem do innowacyjnej platformy e-learningowej MyLab Pearson Higher and Professional Education, wyposażenia Centrum Symulacji Medycznej w Filii w Warszawie oraz Symulatorów VMS MOBILNY VR.

Zadanie numer 5

Uruchomienie i realizacja kompleksowego programu kształcenia na kierunku SPORT SCIENCE  AND COACHING. W ramach zadania zostaną opracowane kursy e-learningowe oraz zorganizowane wizyty studyjne w przedsiębiorstwach, a student będzie miał możliwość udziału w kursie trenera personalnego lub trenera piłki nożnej. Zadanie przewiduje również zajęcia związane z przeciwdziałaniem drop-out dla studentów, a także zakup wyposażenia do Laboratorium Psychologii Sportu, Centrum Diagnostyki Sportu oraz Laboratorium Fizjoterapii i Odnowy Biologicznej.

Zadanie numer 6

Uruchomienie i realizacja nowej specjalizacji PSYCHOTERAPIA na kierunku Psychologia. Realizacja zadania przewiduje dodatkowe zajęcia poza programem dla studentów psychologii przygotowujące do pracy terapeutycznej z uwzględnieniem standardów wyznaczonych przez uznane środowiska (Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Polskie Towarzystwo Psychiatryczne, Polska Rada Psychoterapii): psychoterapia indywidualna oraz superwizja grupowa. Ponadto, zostaną zorganizowane wizyty studyjne w ośrodkach prowadzących psychoterapię, a także zajęcia związane z przeciwdziałaniem drop-out dla studentów.

Grupy docelowe

Działania zaplanowane w projekcie mają na celu podniesienie kompetencji i kwalifikacji zarówno studentów, jak i kadry dydaktycznej zaangażowanej w proces kształcenia poprzez realizację kompleksowego programu wsparcia, na nowo utworzonych kierunkach/specjalnościach.

Projekt swoimi działaniami obejmie łącznie:

  • 305 (37K/13M) Studentów/Studentek nowo utworzonych kierunków, specjalności/ modyfikowanego kierunku
  • 65 (33K/32M) osób z kadry dydaktycznej Uczelni

Rezultaty projektu

Rezultatem projektu będzie dostosowanie programów kształcenia do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji. W ramach projektu zostaną wprowadzone nowe kierunki studiów oraz zmodyfikowane istniejące programy studiów, aby lepiej przygotować naszych studentów do wyzwań współczesnego rynku pracy.

Rezultatem działań zaplanowanych w projekcie będzie podniesienie kompetencji i kwalifikacji 297 osób, w tym studentów i kadry LA WSEI, dzięki wsparciu Europejskiego Funduszu Społecznego

Kontakt

Centrum Projektów i Współpracy Międzynarodowej
Tel. 081 749 32 49
e-mail: projekty@wsei.pl

Skip to content