Ramy integracji AI dla szkolnictwa wyższego: zapewnienie gotowości uczelni na nieuniknioną transformację

Ramy integracji AI dla szkolnictwa wyższego: zapewnienie gotowości uczelni na nieuniknioną transformację

Okres realizacji

01.09.2024 - 31.10.2026

Cel projektu

Celem projektu jest kompleksowa analiza względów etycznych w integracji sztucznej inteligencji z różnymi obszarami aktywności uczelni wyższych (w tym nauczania, badań i administracji) i będzie kładł nacisk na budowanie kompetencji w zakresie sztucznej inteligencji w uczelniach. Projekt podkreśla potrzebę przekształceń i gotowość uczelni do integracji AI.

Grupy docelowe

Bezpośrednie grupy docelowe:

Instytucje szkolnictwa wyższego: Projekt obejmuje siedem instytucji szkolnictwa wyższego, które są kluczowymi beneficjentami. Te instytucje będą wdrażać i wykorzystywać wyniki projektu, takie jak zalecenia, rekomendacje, oraz zestaw narzędzi w zakresie jakości w odniesieniu do wykorzystania sztucznej inteligencji.

Pracownicy akademicki i administracyjni: W ramach projektu 105 naukowców, 210 nauczycieli oraz 210 pracowników administracyjnych z partnerskich uczelni weżmie udział w szkoleniu online.

Studenci: Projekt przewiduje pilotaż modułu edukacyjnego „Umiejętność korzystania z AI i etyka”, który adresowany jest do min 700 studentów z uczelni partnerskich.

Pośrednie grupy docelowe:

Instytucje szkolnictwa wyższego, kadra akademicka, administracyjna, studenci: Moduł „Umiejętność korzystania z AI i etyka” zostanie udostępniony bezpłatnie szerokiej publiczności. Może być on wykorzystany przez studentów innych uczelni oraz osoby prywatne chcące poszerzyć swoją wiedzę o technologiach AI. Projekt angażuje dodatkowych przedstawicieli HEI poprzez organizację wydarzeń publicznych dla około 350 osób oraz webinariów dla kolejnych 500 pracowników sektora edukacji.

Rezultaty projektu

  1. Zalecenia dotyczące wdrażania AI zgodnie z zasadami etycznymi.
  2. Zalecenia dotyczące korzystania z narzędzi AI w badaniach.
  3. Zalecenia dotyczące korzystania z narzędzi AI w prowadzeniu zajęć.
  4. Zestaw narzędzi dotyczący korzystania z narzędzi AI w administracji uczelni.
  5. Wytyczne dotyczące procesu audytu AI dla HEI.
  6. Szkolenia online i materiały edukacyjne dla badaczy, nauczycieli akademickich i personelu administracyyjnego w zakresie skutecznego i etycznego stosowania narzędzi i technologii AI w pracy zawodowej.
  7. Moduł szkoleniowy „Umiejętność korzystania z AI i etyka” dla studentów.

Partnerzy projektu

  • SMK AUKŠTOJI MOKYKLA, Litwa (Wyższa Szkoła Nauk Stosowanych, Kłajpeda) – Lider Projektu
    Lubelska Akademia WSEI, Polska
  • Veleučilište Aspira – Chorwacja
  • FACHHOCHSCHULE DES MITTELSTANDES (FHM) GMBH – UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCE – Niemcy
  • MAIEUTICA COOPERATIVA DE ENSINO SUPERIOR CRL Portugalia
  • SIA BIZNESA AUGSTSKOLA TURIBA Łotwa
  • BATMAN UNIVERSITESI Turcja

Kontakt

Centrum Projektów i Współpracy Międzynarodowej
e-mail: magda.janiak@wsei.lublin.pl
Tel. 081 749 32 51

Skip to content