Celem projektu jest kompleksowa analiza względów etycznych w integracji sztucznej inteligencji z różnymi obszarami aktywności uczelni wyższych (w tym nauczania, badań i administracji) i będzie kładł nacisk na budowanie kompetencji w zakresie sztucznej inteligencji w uczelniach. Projekt podkreśla potrzebę przekształceń i gotowość uczelni do integracji AI.
Bezpośrednie grupy docelowe:
Instytucje szkolnictwa wyższego: Projekt obejmuje siedem instytucji szkolnictwa wyższego, które są kluczowymi beneficjentami. Te instytucje będą wdrażać i wykorzystywać wyniki projektu, takie jak zalecenia, rekomendacje, oraz zestaw narzędzi w zakresie jakości w odniesieniu do wykorzystania sztucznej inteligencji.
Pracownicy akademicki i administracyjni: W ramach projektu 105 naukowców, 210 nauczycieli oraz 210 pracowników administracyjnych z partnerskich uczelni weżmie udział w szkoleniu online.
Studenci: Projekt przewiduje pilotaż modułu edukacyjnego „Umiejętność korzystania z AI i etyka”, który adresowany jest do min 700 studentów z uczelni partnerskich.
Pośrednie grupy docelowe:
Instytucje szkolnictwa wyższego, kadra akademicka, administracyjna, studenci: Moduł „Umiejętność korzystania z AI i etyka” zostanie udostępniony bezpłatnie szerokiej publiczności. Może być on wykorzystany przez studentów innych uczelni oraz osoby prywatne chcące poszerzyć swoją wiedzę o technologiach AI. Projekt angażuje dodatkowych przedstawicieli HEI poprzez organizację wydarzeń publicznych dla około 350 osób oraz webinariów dla kolejnych 500 pracowników sektora edukacji.
Centrum Projektów i Współpracy Międzynarodowej
e-mail: magda.janiak@wsei.lublin.pl
Tel. 081 749 32 51
Lubelska Akademia WSEI
ul. Projektowa 4
20-209 Lublin