Sztuczna inteligencja w logistyce i transporcie

KIERUNEK

Sztuczna inteligencja w logistyce i transporcie

Studia I stopnia

Wydział

Wydział Transportu i Informatyki

Forma studiowania

Studia stacjonarne, Studia niestacjonarne

Czas kształcenia

3,5 roku / 7 semestrów

Uzyskany tytuł

Inżynier

Język studiów

Polski

Lokalizacja

Lublin

O kierunku

Sztuczna inteligencja to jedno z najdynamiczniej rozwijających się obszarów w dzisiejszym świecie informatyki. Studia na naszym kierunku pozwolą Ci zgłębić tajniki najnowszych technologii, które zmieniają oblicze współczesnego świata. Sztuczna inteligencja ma ogromny potencjał w różnych dziedzinach, od medycyny po biznes. Jej rozwój otwiera nowe możliwości i zmienia sposób, w jaki działamy. W miarę dalszego rozwoju sztucznej inteligencji prawdopodobnie będzie ona odgrywać coraz ważniejszą rolę w różnych aspektach życia i pracy. Studia nad sztuczną inteligencją pozwalają zachować aktualność i zdolność dostosowywania się do postępu technologicznego.

Dlaczego warto studiować

Dysponujemy nowoczesnymi laboratoriami i infrastrukturą, która umożliwia praktyczne zajęcia z wykorzystaniem najnowszych technologii z zakresu sztucznej inteligencji. Nasz zespół wykładowców to doświadczeni specjaliści w dziedzinie sztucznej inteligencji, którzy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z pasją i zaangażowaniem. Nasze zajęcia są oparte na praktyce, co pozwala studentom zdobyć nie tylko teoretyczną wiedzę, ale również umiejętności praktyczne w zakresie implementacji i stosowania sztucznej inteligencji w różnych systemach informatycznych.

Absolwenci pierwszego stopnia studiów na kierunku „Sztuczna inteligencja w logistyce i transporcie” posiadają zaawansowaną, praktyczną wiedzę z zakresu nowoczesnych metod inteligencji obliczeniowej, uczenia maszynowego, sieci neuronowych, analizy oraz przetwarzania dużych zbiorów danych, a także integracji rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji (SI) w złożonych systemach informatycznych. Profil praktyczny kształcenia przygotowuje ich do efektywnego wykorzystania algorytmów SI w projektowaniu, wdrażaniu i optymalizacji procesów biznesowych, w tym procesów logistycznych i transportowych oraz systemów autonomicznych.

Absolwenci tego kierunku uzyskują tytuł zawodowy Inżyniera. Dysponują interdyscyplinarnymi kompetencjami łączącymi informatykę techniczną, telekomunikację oraz wiedzę inżynieryjno-techniczną z dziedzin takich jak logistyka, transport czy automatyzacja procesów. Dzięki temu potrafią formułować i rozwiązywać złożone oraz nietypowe problemy praktyczne, wykorzystując metody sztucznej inteligencji do analiz predykcyjnych, optymalizacji zasobów, autonomizacji procesów oraz usprawniania systemów IT.

Do kompetencji absolwentów należą w szczególności:

  • Analiza i przetwarzanie danych. Potrafią gromadzić, selekcjonować, przetwarzać i interpretować duże zbiory danych, w tym dane multimedialne i sensoryczne.
  • Projektowanie systemów SI. Znają zasady budowy inteligentnych aplikacji opartych na uczeniu maszynowym, sieciach neuronowych oraz algorytmach genetycznych.
  • Wdrażanie i testowanie inteligentnych systemów informatycznych. Potrafią tworzyć oprogramowanie umożliwiające automatyzację procesów, rozpoznawanie wzorców, analizę obrazów cyfrowych, optymalizację tras transportu oraz zarządzanie zapasami.
  • Integracja rozwiązań SI. Umieją integrować rozproszoną infrastrukturę IT, łączyć systemy bazodanowe, sieciowe i sensoryczne z narzędziami SI, tworząc wydajne środowisko wspomagające podejmowanie decyzji.
  • Bezpieczeństwo i niezawodność. Posiadają świadomość zagadnień bezpieczeństwa systemów informatycznych, w tym systemów autonomicznych, oraz potrafią wprowadzać zabezpieczenia chroniące dane i infrastrukturę przed zagrożeniami.
  • Zarządzanie projektami i procesami. Znają metody planowania, organizacji oraz optymalizacji procesów logistycznych i transportowych, a także zasady zarządzania przedsięwzięciami inżynierskimi z wykorzystaniem narzędzi SI.

Absolwenci są gotowi do podjęcia pracy w różnorodnych sektorach gospodarki, w tym:

  • Firmach informatycznych i high-tech. Projektowanie i rozwój rozwiązań SI, analiza danych z wykorzystaniem machine learning, implementacja algorytmów predykcyjnych.
  • Działach R&D i centrach badawczych. Prace badawczo-rozwojowe nad nowymi metodami inteligencji obliczeniowej, systemami autonomicznymi i rozwiązaniami optymalizującymi procesy.
  • Logistyce, transporcie, spedycji. Rozwój i wdrażanie systemów autonomicznych pojazdów, optymalizacja łańcucha dostaw, zarządzanie zapasami, usprawnianie procesów magazynowych i transportowych.
  • Przemyśle motoryzacyjnym. Tworzenie oprogramowania dla pojazdów autonomicznych, integracja systemów wizyjnych i czujnikowych, diagnostyka i utrzymanie systemów SI.
  • Firmach konsultingowych. Doradztwo w zakresie wdrażania algorytmów SI, optymalizacji procesów oraz transformacji cyfrowej organizacji.
  • Samodzielna działalność gospodarcza. Prowadzenie własnej firmy projektującej innowacyjne rozwiązania oparte na AI.

Specjalności

Absolwenci tej specjalności wyspecjalizowani są w zastosowaniu metod SI do optymalizacji łańcuchów dostaw, zarządzania zapasami, planowania tras transportowych oraz automatyzacji operacji magazynowych. Znają zasady  projektowania i wdrażania zintegrowanych systemów informatycznych w logistyce, wykorzystują narzędzia e-logistyki, algorytmy genetyczne do rozwiązywania problemów transportowych oraz rozwiązania IoT i Przemysłu 4.0.

Są przygotowani do pracy jako:

  • Specjalista ds. optymalizacji procesów logistycznych,
  • Analityk danych w firmach spedycyjnych i dystrybucyjnych,
  • Projektant i wdrożeniowiec zintegrowanych systemów logistycznych,
  • Konsultant ds. e-logistyki,
  • Ekspert ds. automatyzacji procesów w centrach logistycznych.

Absolwenci tej specjalności koncentrują się na systemach autonomicznych w transporcie. Poznają technologie pojazdów autonomicznych, elektromobilności, systemów wizyjnych, sensorów i systemów pomiarowych, a także problematykę cyberbezpieczeństwa systemów inteligentnych. Potrafią programować systemy sterowania pojazdów autonomicznych, integrować rozwiązania telematyczne, analizować dane z sensorów oraz projektować infrastrukturę ładowania pojazdów.

Są przygotowani do pracy jako:

  • Inżynier ds. pojazdów autonomicznych i systemów wizyjnych,
  • Specjalista ds. oprogramowania systemów autonomicznych,
  • Inżynier cyberbezpieczeństwa w transporcie,
  • Konsultant ds. elektromobilności,
  • Projektant infrastruktury i rozwiązań wspierających autonomiczny transport.

Perspektywy zawodowe

Absolwenci, poprzez realizację praktyk zawodowych (6 miesięcy) oraz projektów inżynierskich, nabywają bezpośrednie doświadczenie w środowisku przemysłowym i biznesowym. W trakcie studiów uczą się pracy zespołowej, komunikacji z interesariuszami, a także nabierają umiejętności interpretacji wymagań klientów i formułowania rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję.

Absolwent kierunku „Sztuczna inteligencja w logistyce i tranporcie” to inżynier, który potrafi wprowadzać innowacje do procesów i systemów IT, samodzielnie prowadzić projekty wdrożeniowe, jak również działać w ramach interdyscyplinarnych zespołów specjalistów, dostosowując narzędzia SI do szybko zmieniających się uwarunkowań rynku oraz wymagań technologicznych. Dzięki temu absolwent jest atrakcyjnym kandydatem do pracy w sektorze nowoczesnych usług informatycznych, logistyce, transporcie autonomicznym oraz w firmach rozwijających zaawansowane technologie SI.

Wiele firm zajmujących się logistyką i łańcuchem dostaw w coraz większym stopniu integruje sztuczną inteligencję w swoich operacjach, aby poprawić wydajność, obniżyć koszty i zwiększyć satysfakcję klientów. Absolwent znajdą zatrudnienie jako: analityk logistyki, menedżer łańcucha dostaw lub specjalista AI w tych organizacjach.

Firmy z sektora transportowego, w tym linie lotnicze, firmy spedycyjne, koleje i firmy transportowe, wykorzystują sztuczną inteligencję do optymalizacji tras, konserwacji predykcyjnej, zarządzania flotą i prognozowania popytu. W tych firmach absolwent znajdzie oferty takie jak planista transportu, menedżer floty lub inżynier AI.

Firmy technologiczne, które opracowują rozwiązania AI dla logistyki i transportu, takie jak oprogramowanie do optymalizacji tras, narzędzia do prognozowania popytu i technologie pojazdów autonomicznych, są również potencjalnymi pracodawcami. W tych firmach absolwent może pracować jako inżynier oprogramowania, analityk danych lub badacz sztucznej inteligencji.

Opłaty

Studia stacjonarne

RokOpłata za rokJednorazowo z 5% bonifikatąOpłaty za semestrRata za msc
16000 zł5700 zł3000 zł620 zł
26200 zł5890 zł3100 zł640 zł
36200 zł5890 zł3100 zł640 zł
43500 zł3500 zł5*720 zł

Studia niestacjonarne

RokOpłata za rokJednorazowo z 5% bonifikatąOpłaty za semestrRata za msc
16000 zł5700 zł3000 zł620 zł
26200 zł5890 zł3100 zł640 zł
36200 zł5890 zł3100 zł640 zł
43500 zł3500 zł5*720 zł

Opłata rekrutacyjna – jest bezzwrotną, jednorazową opłatą administracyjną, niezależną od kierunku, poziomu ani trybu studiów. Stanowi warunek przyjęcia dokumentów na studia. Studenci, którzy ukończyli studia I stopnia w Akademii WSEI w Lublinie są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej na studia II stopnia.
Opłata roczna – to możliwość wniesienia opłaty za okres jednego roku akademickiego. Przy wpłacie za cały rok z góry, należy odliczyć 5% bonifikaty.
Opłata semestralna – to możliwość wniesienia opłaty za okres jednego semestru nauki w ramach standardowego programu studiów.
Opłata ratalna – to możliwość wniesienia opłaty w dziesięciu ratach.

Chcesz obniżyć opłaty za studia?

Sprawdź nasze promocje i bonifikaty!

Partnerzy

Udostępnij:

Skip to content