Tworzenie Gier Komputerowych i Technologie Interaktywne

KIERUNEK

NOWOŚĆ

Tworzenie Gier Komputerowych i Technologie Interaktywne

Studia I stopnia

Wydział

Wydział Transportu i Informatyki

Forma studiowania

Studia stacjonarne, Studia niestacjonarne

Czas kształcenia

3,5 roku / 7 semestrów

Uzyskany tytuł

Inżynier

Język studiów

Polski

Lokalizacja

Lublin

O kierunku

Kierunek „Tworzenie Gier Komputerowych i Technologie Interaktywne” to propozycja dla osób, które chcą rozwijać się w jednej z najbardziej dynamicznych i kreatywnych branż współczesnego świata – gamedevie. Program studiów łączy wiedzę techniczną z umiejętnościami artystycznymi, oferując studentom kompleksowe przygotowanie do pracy w branży gier komputerowych oraz technologii immersyjnych, takich jak VR i AR.

Studenci uczą się projektowania gier od podstaw – od koncepcji, przez programowanie i grafikę 2D/3D, po finalne testowanie i wdrażanie gotowych produktów. W ramach kierunku dostępne są dwie specjalności: Programowanie Gier Komputerowych oraz Grafika i Level Design w Grach Komputerowych, które umożliwiają indywidualne dopasowanie ścieżki rozwoju do własnych zainteresowań i talentów.

Zajęcia prowadzone są w nowocześnie wyposażonych laboratoriach i mają charakter praktyczny – studenci realizują projekty zespołowe, współpracują z ekspertami z branży, a także odbywają praktyki zawodowe. Uczelnia wspiera również rozwój kompetencji biznesowych, przygotowując do pracy w zespole, jak i do prowadzenia własnych inicjatyw jako niezależni twórcy gier.

To kierunek dla tych, którzy chcą łączyć pasję z zawodem, projektować interaktywne światy i kreować przyszłość cyfrowej rozrywki.

Dlaczego warto studiować

  1. Zajęcia prowadzone przez praktyków z branży gier
    Wykładowcy to nie tylko akademicy, ale także aktywni twórcy gier, programiści, graficy i projektanci. Dzięki temu studenci zdobywają wiedzę opartą na aktualnych realiach rynkowych, a nie tylko teorii.
  2. Praktyczny profil kształcenia – uczysz się przez tworzenie
    Studenci pracują nad realnymi projektami – tworzą własne gry, aplikacje VR/AR, animacje i prototypy interaktywnych środowisk. Program nauczania obejmuje pracę z najważniejszymi narzędziami w branży, takimi jak Unity, Unreal Engine, Blender, Photoshop, Substance Painter, a także językami programowania C++, C# i Python.
  3. Wybór ścieżki rozwoju – dwie specjalności
    • Programowanie Gier Komputerowych – idealna dla przyszłych game developerów, programistów silników, twórców AI i backendu.
    • Grafika i Level Design w Grach Komputerowych – dla tych, którzy chcą projektować świat gry, tworzyć oprawę wizualną, animacje i narrację przestrzenną.
  1. Bezpośrednie przygotowanie do pracy w gamedevie
    Studenci odbywają praktyki w firmach z branży gier i technologii interaktywnych, co pozwala im zdobyć realne doświadczenie i kontakty zawodowe jeszcze przed ukończeniem studiów.
  2. Wsparcie w tworzeniu własnych projektów i gier indie
    Akademia WSEI wspiera studentów w rozwijaniu autorskich pomysłów – także w ramach inicjatyw takich jak hackathony, Game Jamy (np. LubJAM), konkursy branżowe czy start-upowe. Uczelnia promuje kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość.
  3. Branża, która nie zna granic
    Gamedev to zawód przyszłości, dostępny z każdego miejsca na świecie. Absolwenci kierunku są przygotowani do pracy w międzynarodowych zespołach – zdalnie lub na miejscu – przy produkcji gier na PC, konsole, urządzenia mobilne i platformy XR.

Specjalności

Przygotowuje studentów do pracy na najbardziej technicznych stanowiskach w branży gamedev. Skierowana jest do osób zainteresowanych tworzeniem mechanik rozgrywki, programowaniem silników gier oraz implementacją złożonych systemów interakcji i sztucznej inteligencji. Studenci zdobywają praktyczne umiejętności w zakresie kodowania w językach C++, C# i Python, tworzenia systemów gameplay, AI i generowania proceduralnego. Uczą się pracy z najpopularniejszymi silnikami gier – Unity i Unreal Engine – oraz poznają nowoczesne metodyki wytwarzania oprogramowania, takie jak Agile i Scrum. Absolwenci tej ścieżki są przygotowani do pracy przy produkcji gier na różne platformy: PC, konsole, urządzenia mobilne, a także w środowiskach wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości (VR/AR). Dzięki połączeniu wiedzy inżynierskiej z praktyką zespołową są gotowi do podjęcia pracy jako game developerzy, programiści rozgrywki, specjaliści ds. silników gier lub twórcy niezależnych projektów.

Specjalność „Grafika i Level Design w Grach Komputerowych” skierowana jest do osób kreatywnych, które chcą łączyć zdolności artystyczne z technologią i tworzyć wizualną stronę gier oraz angażujące środowiska rozgrywki. Program specjalności umożliwia rozwój kompetencji zarówno w obszarze grafiki 2D i 3D, jak i projektowania poziomów gier (level design).

Studenci uczą się tworzyć koncepcje wizualne (concept art), projektować postaci, środowiska, interfejsy oraz animacje, a także budować wirtualne światy z wykorzystaniem narzędzi takich jak Blender, Maya, Substance Painter czy Adobe Photoshop. Rozwijają również umiejętności projektowania poziomów z uwzględnieniem mechaniki gry, narracji oraz doświadczenia użytkownika (UX).

Dzięki zdobytym umiejętnościom absolwenci mogą pracować jako graficy 2D/3D, concept artyści, animatorzy, projektanci poziomów czy twórcy środowisk VR/AR. Ich praca ma kluczowe znaczenie dla budowania estetyki gry, nastroju i płynności rozgrywki, a także wpływu, jaki gra wywiera na odbiorcę.

Specjalność ta łączy artystyczną wrażliwość z technologicznym zapleczem, przygotowując do pracy w zespołach developerskich, agencjach kreatywnych, studiach gier lub jako niezależni twórcy.

Perspektywy zawodowe

Absolwenci kierunku „Tworzenie Gier Komputerowych i Technologie Interaktywne” mogą pracować zarówno w dużych studiach deweloperskich, jak i w niezależnych zespołach, agencjach kreatywnych, firmach technologicznych oraz instytucjach wykorzystujących gry i technologie interaktywne w edukacji, kulturze i biznesie.

Przykładowe stanowiska:

  • Game Developer (Programista Gier Komputerowych)
  • Level Designer (Projektant poziomów)
  • Grafik 2D / Concept Artist
  • Grafik 3D / Modeler / Animator
  • VR/AR Developer (Twórca aplikacji rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej)
  • UI/UX Designer (Projektant interfejsów i doświadczenia użytkownika)
  • Technical Artist (Artysta techniczny)
  • VFX Artist (Specjalista ds. efektów wizualnych)
  • Game QA Specialist (Tester i kontroler jakości gier)
  • Game Producer / Project Manager
  • Specjalista ds. silników gier (Unity / Unreal Engine)
  • Freelancer lub założyciel własnego studia (Indie Developer)
  • Multimedia Designer / Twórca aplikacji interaktywnych

Opłaty

Studia stacjonarne

RokOpłata za rokJednorazowo z 5% bonifikatąOpłaty za semestrRata za msc
15000 zł4750 zł2500 zł520 zł
25500 zł5225 zł2750 zł570 zł
35500 zł5225 zł2750 zł570 zł

Studia niestacjonarne

RokOpłata za rokJednorazowo z 5% bonifikatąOpłaty za semestrRata za msc
15000 zł4750 zł2500 zł520 zł
25500 zł5225 zł2750 zł570 zł
35500 zł5225 zł2750 zł570 zł

Opłata rekrutacyjna – jest bezzwrotną, jednorazową opłatą administracyjną, niezależną od kierunku, poziomu ani trybu studiów. Stanowi warunek przyjęcia dokumentów na studia. Studenci, którzy ukończyli studia I stopnia w Akademii WSEI w Lublinie są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej na studia II stopnia.
Opłata roczna – to możliwość wniesienia opłaty za okres jednego roku akademickiego. Przy wpłacie za cały rok z góry, należy odliczyć 5% bonifikaty.
Opłata semestralna – to możliwość wniesienia opłaty za okres jednego semestru nauki w ramach standardowego programu studiów.
Opłata ratalna – to możliwość wniesienia opłaty w dziesięciu ratach.

Chcesz obniżyć opłaty za studia?

Sprawdź nasze promocje i bonifikaty!

Partnerzy

Udostępnij:

Przejdź do treści