Kierunek „Tworzenie Gier Komputerowych i Technologie Interaktywne” to propozycja dla osób, które chcą rozwijać się w jednej z najbardziej dynamicznych i kreatywnych branż współczesnego świata – gamedevie. Program studiów łączy wiedzę techniczną z umiejętnościami artystycznymi, oferując studentom kompleksowe przygotowanie do pracy w branży gier komputerowych oraz technologii immersyjnych, takich jak VR i AR.
Studenci uczą się projektowania gier od podstaw – od koncepcji, przez programowanie i grafikę 2D/3D, po finalne testowanie i wdrażanie gotowych produktów. W ramach kierunku dostępne są dwie specjalności: Programowanie Gier Komputerowych oraz Grafika i Level Design w Grach Komputerowych, które umożliwiają indywidualne dopasowanie ścieżki rozwoju do własnych zainteresowań i talentów.
Zajęcia prowadzone są w nowocześnie wyposażonych laboratoriach i mają charakter praktyczny – studenci realizują projekty zespołowe, współpracują z ekspertami z branży, a także odbywają praktyki zawodowe. Uczelnia wspiera również rozwój kompetencji biznesowych, przygotowując do pracy w zespole, jak i do prowadzenia własnych inicjatyw jako niezależni twórcy gier.
To kierunek dla tych, którzy chcą łączyć pasję z zawodem, projektować interaktywne światy i kreować przyszłość cyfrowej rozrywki.
Przygotowuje studentów do pracy na najbardziej technicznych stanowiskach w branży gamedev. Skierowana jest do osób zainteresowanych tworzeniem mechanik rozgrywki, programowaniem silników gier oraz implementacją złożonych systemów interakcji i sztucznej inteligencji. Studenci zdobywają praktyczne umiejętności w zakresie kodowania w językach C++, C# i Python, tworzenia systemów gameplay, AI i generowania proceduralnego. Uczą się pracy z najpopularniejszymi silnikami gier – Unity i Unreal Engine – oraz poznają nowoczesne metodyki wytwarzania oprogramowania, takie jak Agile i Scrum. Absolwenci tej ścieżki są przygotowani do pracy przy produkcji gier na różne platformy: PC, konsole, urządzenia mobilne, a także w środowiskach wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości (VR/AR). Dzięki połączeniu wiedzy inżynierskiej z praktyką zespołową są gotowi do podjęcia pracy jako game developerzy, programiści rozgrywki, specjaliści ds. silników gier lub twórcy niezależnych projektów.
Specjalność „Grafika i Level Design w Grach Komputerowych” skierowana jest do osób kreatywnych, które chcą łączyć zdolności artystyczne z technologią i tworzyć wizualną stronę gier oraz angażujące środowiska rozgrywki. Program specjalności umożliwia rozwój kompetencji zarówno w obszarze grafiki 2D i 3D, jak i projektowania poziomów gier (level design).
Studenci uczą się tworzyć koncepcje wizualne (concept art), projektować postaci, środowiska, interfejsy oraz animacje, a także budować wirtualne światy z wykorzystaniem narzędzi takich jak Blender, Maya, Substance Painter czy Adobe Photoshop. Rozwijają również umiejętności projektowania poziomów z uwzględnieniem mechaniki gry, narracji oraz doświadczenia użytkownika (UX).
Dzięki zdobytym umiejętnościom absolwenci mogą pracować jako graficy 2D/3D, concept artyści, animatorzy, projektanci poziomów czy twórcy środowisk VR/AR. Ich praca ma kluczowe znaczenie dla budowania estetyki gry, nastroju i płynności rozgrywki, a także wpływu, jaki gra wywiera na odbiorcę.
Specjalność ta łączy artystyczną wrażliwość z technologicznym zapleczem, przygotowując do pracy w zespołach developerskich, agencjach kreatywnych, studiach gier lub jako niezależni twórcy.
Absolwenci kierunku „Tworzenie Gier Komputerowych i Technologie Interaktywne” mogą pracować zarówno w dużych studiach deweloperskich, jak i w niezależnych zespołach, agencjach kreatywnych, firmach technologicznych oraz instytucjach wykorzystujących gry i technologie interaktywne w edukacji, kulturze i biznesie.
Przykładowe stanowiska:
Rok | Opłata za rok | Jednorazowo z 5% bonifikatą | Opłaty za semestr | Rata za msc |
---|---|---|---|---|
1 | 5000 zł | 4750 zł | 2500 zł | 520 zł |
2 | 5500 zł | 5225 zł | 2750 zł | 570 zł |
3 | 5500 zł | 5225 zł | 2750 zł | 570 zł |
Rok | Opłata za rok | Jednorazowo z 5% bonifikatą | Opłaty za semestr | Rata za msc |
---|---|---|---|---|
1 | 5000 zł | 4750 zł | 2500 zł | 520 zł |
2 | 5500 zł | 5225 zł | 2750 zł | 570 zł |
3 | 5500 zł | 5225 zł | 2750 zł | 570 zł |
Opłata rekrutacyjna – jest bezzwrotną, jednorazową opłatą administracyjną, niezależną od kierunku, poziomu ani trybu studiów. Stanowi warunek przyjęcia dokumentów na studia. Studenci, którzy ukończyli studia I stopnia w Akademii WSEI w Lublinie są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej na studia II stopnia.
Opłata roczna – to możliwość wniesienia opłaty za okres jednego roku akademickiego. Przy wpłacie za cały rok z góry, należy odliczyć 5% bonifikaty.
Opłata semestralna – to możliwość wniesienia opłaty za okres jednego semestru nauki w ramach standardowego programu studiów.
Opłata ratalna – to możliwość wniesienia opłaty w dziesięciu ratach.
Lubelska Akademia WSEI
ul. Projektowa 4
20-209 Lublin