dr

Marek

Rutkowski

Wydział

Wydział Administracji i Nauk Społecznych

ORCID

0009-0009-5910-7893

dr

Marek

Rutkowski

Wydział

Wydział Administracji i Nauk Społecznych

ORCID

0009-0009-5910-7893

Profil zawodowy

Posiada 27. letnie doświadczenie zawodowe m.in. w: Zakładach Tworzyw Sztucznych GAMRAT S.A. w Jaśle (1997-2002, Kierownik Działu Analiz Rynku i Badań Marketingowych), Instytucie Zaawansowanego Zarządzania w Nowym Sączu (2007, projekt: Sądecka Sieć Innowacji i Transferu Wiedzy), Uzdrowisku Krynica-Żegiestów S.A. w Krynicy-Zdroju (2014-2015, Dyrektor ds. Marketingu), BRAIN TRUST Czarnecki &Rutkowski sp. j. w Nowym Sączu (2014-2016, Trener biznesu, Konsultant), Centrum Zespołów Analityczno-Strategicznych Sp. z o.o. w Nowym Sączu (2016-2022, Doradca indywidualny, Doradca grupowy, Trener biznesu, Doradca pomostowy, Członek merytoryczny Komisji Rekrutacyjnej).

Od 2017 roku prowadzi własną firmę szkoleniowo-doradczą WINHILL CONSULTING, realizującą szkolenia biznesowe, analizy rynku i badania marketingowe, biznesplany, projektującą strategie marketingowe oraz bieżące doradztwo marketingowo-sprzedażowe (posiadany znak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych MSUES umożliwia realizację usług szkoleniowo-doradczych z dofinansowaniem zewnętrznym, poprzez Bazę Usług Rozwojowych PARP). Wspiera przedsiębiorstwa w optymalizacji procesów marketingowo-sprzedażowych. Członek organizacji branżowych:  Stowarzyszenie Małych i Średnich Przedsiębiorstw "Krak-Business", Polska Izba Firm Szkoleniowych, Polish Society for Training & Development PSTD.

Profil naukowy

Doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie nauk o zarządzaniu (marketing). Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (mgr, 1999), Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (dr, 2008) oraz WSB-NLU w Nowym Sączu, a także studiów podyplomowych z zakresu: user experience UX/UI (2023, WSIiZ, Rzeszów), marketingu internetowego (2019, AGH, Kraków), innowatyki (2012, WSB-NLU, Nowy Sącz), innowacyjnego zarządzania badaniami (2011, WSB-NLU, Nowy Sącz) i licznych szkoleń. Zainteresowania naukowe obejmują głównie obszar zarządzania marketingiem i sprzedażą, w tym szczególnie zarządzanie marką, zarządzanie cenami, badania marketingowe, komunikacja marketingowa, zarządzanie doświadczeniami klientów.

Autor lub współautor kilkudziesięciu publikacji z zakresu zarządzania, marketingu i sprzedaży w monografiach oraz w magazynach branżowych (m.in. Szef Sprzedaży, As Sprzedaży, Finanse i Controlling, Controlling i Rachunkowość Zarządcza). Autor lub współautor kilkunastu projektów badawczych, w tym badań efektywności projektów prowadzonych przez zewnętrzne podmioty. Realizował m.in. badania w ramach własnego grantu KBN pt. Partnerstwo w kanałach dystrybucji materiałów budowlanych (05.2005 – 10.2006). Uczestnik kilkudziesięciu konferencji naukowych o zasięgu krajowym i międzynarodowym. Promotor ponad 100 prac dyplomowych. Autor kilkudziesięciu ekspertyz, w tym m.in. planów i strategii marketingowych, biznesplanów, standardów obsługi klientów.

Doświadczenie dydaktyczne

Posiada dwudziestokilkuletnie doświadczenie dydaktyczne w prowadzeniu zajęć na studiach licencjackich, magisterskich, podyplomowych, MBA. W Lubelskiej Akademii WSEI od marca 2024 roku, prowadzi zajęcia dydaktyczne m.in. z badań marketingowych, marketingu w przedsiębiorstwie, zarządzania wizerunkiem organizacji, komunikacji marketingowej, marketingu międzynarodowego, innowacji w rozwoju biznesu. Prowadzi również zajęcia na studiach MBA in Innovative Enterprise Management, MBA in Public and Community Management (od 2023 roku, kursy: Zarządzanie marketingiem i marką, Promocja miast i regionów).

W przeszłości pracował w Wyższej Szkole Biznesu – National-Louis University w Nowym Sączu (2002-2014), a także współpracował z innymi uczelniami: Akademią Humanistyczno-Ekonomiczną w Łodzi (2008-2009), Wyższą Szkołą Zarządzania i Bankowości w Krakowie (2009-2012), Wyższą Szkołą Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim (2016-2017), Uniwersytetem Szkołą Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie (2018-2019), Wyższą Szkołą Ekonomii i Informatyki w Krakowie (2020-2021), a także z Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie. Autor szeregu programów szkoleniowych, w tym także programów specjalności oraz programów studiów podyplomowych. Autor programów i prowadzący różne warsztaty oraz konwersatoria dla dzieci i młodzieży z zakresu zarządzania i marketingu m.in. dla Sądeckiej Akademii Dziecięcej, Jasielskiego Uniwersytetu Dziecięcego, Stowarzyszenia „U Siemachy” w Krakowie, Projektu EduRing.

Skip to content