Konferencja dla pasjonatów tworzenia gier! Prelekcje, warsztaty i strefa gier – dołącz do nas i rozwijaj swoje umiejętności w świecie gamedevu!
Wydarzenie dofinansowane ze środków Miasta Lublin w ramach programu Lublin Akademicki 2025.
Lublin – Europejska Stolica GameDevu to konferencja poświęcona branży tworzenia gier, organizowana przez Lubelską Akademię WSEI oraz Fundację Lublin GameDev. Wydarzenie obejmuje prelekcje, warsztaty i panele dyskusyjne dotyczące gamedevu oraz game jamów, a także strefę gier, gdzie można zobaczyć produkcje niezależnych twórców.
Lubelska Akademia WSEI, ul. Projektowa 4
Jak zdobyć pracę w branży gier, na co zwrócić uwagę, jakie umiejętności są potrzebne, jaką specjalizację i ścieżkę kariery wybrać, jak się przygotować do rozmowy.
GameJamy to intensywne maratony tworzenia gier wideo, cieszące się rosnącą popularnością wśród twórców i entuzjastów gier. W naszym wystąpieniu przybliżymy historię i ewolucję tego zjawiska, przeanalizujemy motywacje uczestników oraz zastanowimy się nad rolą GameJamów w kształtowaniu współczesnej kultury gier wideo. Szczególną uwagę poświęcimy ich znaczeniu jako oddolnej inicjatywy wpisującej się w szerszy kontekst kultury uczestnictwa oraz budowania lokalnych społeczności twórców gier.
Przykładem takiej inicjatywy jest LubJam, organizowany w Lublinie jako część Global Game Jam – największego na świecie wydarzenia tego typu, gromadzącego tysiące uczestników w ponad 100 krajach. Pierwszy LubJam odbył się w 2015 roku, gromadząc 14 uczestników i skutkując powstaniem trzech projektów. Od tego czasu liczba uczestników systematycznie rosła, osiągając 85 osób i 19 stworzonych gier podczas jubileuszowej dziesiątej edycji.
W trakcie wystąpienia omówimy, jak GameJamy wpływają na rozwój umiejętności, budowanie społeczności twórczych oraz kształtowanie praktyk współczesnej produkcji gier. Nasza analiza pozwoli lepiej zrozumieć ten fenomen jako istotny element współczesnej kultury gier wideo.
Masz pomysł na projekt, zbierasz ekipę, pełen entuzjazmu zaczynasz… a po tygodniu wszystko się sypie? Brzmi znajomo?
Jeśli tak, nie możesz przegapić tej prelekcji! Podzielę się doświadczeniem, jak skutecznie prowadzić projekty gamedevowe (i nie tylko!) po godzinach, żeby faktycznie coś z tego wyszło. Dowiesz się, jak planować pracę, jak utrzymać zespół w kryzysowych momentach i dlaczego „ktoś to kiedyś zrobi” to nie jest najlepszy sposób zarządzania.
Chcesz stworzyć coś, co nie skończy się martwym repo na GitHubie? Wpadnij, opowiem Ci jak to zrobić!
Panel skupi się na temacie game jamów i ciekawych umiejętnościach, które nabywają uczestnicy oraz organizatorzy. Na tym panelu uchylimy rąbka tajemnicy tego co faktycznie dzieje się przed, w trakcie oraz po tych wydarzeniach.
Panelistami są organizatorzy game jamów z całej Polski.
Warsztaty skupią się na różnych metodach generowania pomysłów na gry oraz skutecznego ich rozwijania. Uczestnicy nauczą się, jak wpaść na kreatywne koncepcje, jak budować na ich podstawie spójną wizję gry, oraz jak zorganizować myślenie, by w przyszłości łatwiej znajdować innowacyjne rozwiązania. Będą mieli okazję stworzyć własny pomysł na grę, dopracować jego kluczowe założenia oraz przeanalizować, jak podejście do twórczości może pomóc im efektywnie działać podczas gamejamów i innych twórczych wyzwań. Najprzydatniejszymi narzędziami będzie tutaj zwykły word lub kartka papieru.
Na warsztatach uczestnicy przejdą przez szybki proces analizy i planowania implementacji gry w silniku Godot, bazując na wspólnie wypracowanym pomyśle. Skupimy się na rozbiciu koncepcji na kluczowe mechaniki, systemy oraz strukturę kodu, tak aby projekt był dobrze zorganizowany i możliwy do skutecznej realizacji. Omówimy zasady projektowania scen i zasobów w Godot, a także sposoby zarządzania logiką gry przy użyciu GDScript. Porozmawiamy o potencjalnych wyzwaniach technicznych, optymalizacji oraz najlepszych praktykach w planowaniu produkcji. Warsztaty będą świetnym wprowadzeniem do skutecznej implementacji pomysłów w Silniku Godot. Warsztaty uwzględniają także osoby dopiero zaczynające prace z tym silnikiem.
Na warsztatach uczestnicy stworzą serię modularnych modeli 3d w stylistyce low poly. Tekstury zostaną oparte na atlasie kolorów i gradientów. Uczestnicy sami stworzą taki atlas aby następnie wykorzystać go do oteksturowania wykonanych modeli. Porozmawiamy o spójności wizualnej oraz skąd czerpać inspiracje. Prezentowane na warsztatach podejście do produkcji assetów 3d bardzo dobrze sprawdza się w grach mobilnych oraz w każdym projekcie gdzie ograniczony jest czas realizacji (np GameJam). Będziemy pracować głównie w Blenderze oraz jednym z darmowych programów do edycji grafiki rastrowej np Krita. Nie będziemy uczyć się Blendera od podstaw dlatego od uczestników wymagana jest przynajmniej podstawowa znajomość Blendera.
Wydarzenie dofinansowane ze środków Miasta Lublin w ramach programu Lublin Akademicki 2025.
Lubelska Akademia WSEI
ul. Projektowa 4
20-209 Lublin